HTML

Építkezés Koroncón

Családi házunk építésének mozzanatai, buktatói.

Friss topikok

  • Markó.Imre: @barsonyka Szia 8mm-es bordázott a vas és 6mm-es a kengyel.: (2015.06.16. 21:44) Vasalás
  • Markó.Imre: @barsonyka: Szia 15x15-ös hátót, 8mm átmérővel. Általában ez a szokásos a szerelőbetonba. (2015.06.16. 21:43) Kész a szerelőbeton

Linkblog

Alap kitűzése

2011.05.12. 17:53 | Markó.Imre | Szólj hozzá!

Egyik kedves barátom jó ismerősével felvettem a kapcsolatot, aki segített kitűzni az alapot. Én még nem csináltam ilyent, de azért fogalmam volt róla, hogy hogyan is működik ez. Nem bonyolult, de hosszadalmas.

Az egyik legnehezebb dolog, hogy hogyan biztosítsuk, hogy az oldalak derékszögben metsszék egymást. Nem nagy dolog, hiszen egy derékszögű háromszög befogóinak négyzetösszege megegyezik az átfogó négyzetével. Ez azt jelenti, hogy ha megvannak a mérések, a derékszöget az átlók megmérésével lehet igazolni és ellenőrizni. Számolni és nagyon sokat gyalogolni kell ehhez. Szerintem 5-6 km simán megvolt ma, hiszen én rohangáltam a pontok között. Igaz, hogy én fizettem a nekem dolgozó embert, de mégis én dolgoztam többet. Nem baj, megvolt a mai edzés is, hiszen mióta begyorsítottunk, nem tudok lejutni kettlebellezni.

A ház elég messze van az egyszerű téglalaptól, sok a beugró, mi mégis egy nagy téglalapot mértünk ki. Kijelöltük a két telekhatáron lévő sarkot, meg egy harmadik pontot. Az átlót leellenőriztük, szinte mm pontos volt. A másik átló is tökéletes volt, viszont amikor az oldalakat ismét megmértük, volt egy közel 10 cm-es eltérés. Azért az elég sok. Háromszor mértünk, mire kiderült, hogy sikerült elnézni egy számot, ezért nem stimmeltek a méretek. Egy újabb kalapálás után már folytathattuk a munkát.

Az egyes beugrókhoz használtunk segédkarókat, így elég gyorsan haladtunk.

Ha jön a traktor kiemelni a földet, előtte még az alap széleit át kell jelölni a földre, amit mésszel fogok majd megtenni.

Elkészült a nagy mű, pár kép készült róla:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sajathazunk.blog.hu/api/trackback/id/tr382924131

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása