HTML

Építkezés Koroncón

Családi házunk építésének mozzanatai, buktatói.

Friss topikok

  • Markó.Imre: @barsonyka Szia 8mm-es bordázott a vas és 6mm-es a kengyel.: (2015.06.16. 21:44) Vasalás
  • Markó.Imre: @barsonyka: Szia 15x15-ös hátót, 8mm átmérővel. Általában ez a szokásos a szerelőbetonba. (2015.06.16. 21:43) Kész a szerelőbeton

Linkblog

Lábazat feltöltés

2011.08.12. 17:56 | Markó.Imre | Szólj hozzá!

Amíg a kőművesek rakták a zsaluköveket, én elkezdtem szétteríteni a földet a lábazaton belül. Elég király munka volt, ráadásul nem volt több 30 foknál. Mindenesetre a fogyókúrának sikerült adni egy kis löketet. Amikor a traktoros ember ásta az alapot, ránézésre úgy tűnt, hogy az a földmennyiség, ami benn maradt az árkok között, elég lesz a feltöltéshez. 

A föld döngölés nélkül kicsit több, mint egy sor elemet fedett el, de ez döngölés után azért előre láthatólag legalább felére fog visszaesni. A döngöléshez döngölőbékát kell használni, mert kicsit hatékonyabb eszköz, mint kézzel döngölni. 

A béka használata nem nagy ördöngösség, bár egy jól karbantartott géppel biztosan egyszerűbb. Maga a gép kb. 60-70 kiló, a csomagtartómban pont elfért. Kivittem a telekre és megkezdődött a munka. A gép autóból kivétele nem okozott gondot, erős gyerek vagyok én. A munka haladt, addig semmi gond nem volt, amíg ki nem fogyott az üzemanyag, hacsak az nem, hogy tanksapka mellett nem kicsit folyt az üzemanyag. Ez utóbbit megoldottam egy ideiglenes tömítéssel. Amikor kifogyott a nafta, a tankolás után elkezdett dadogni a motor, többször lefulladt. A szívató is elég véletlenszerűen működött, inkább nem, mint igen. A telefonos support sokat nem tudott segíteni, viszont az idő meg sürgetett, hiszen még délután be kellett fejeznem a munkát, vissza kell vinnem a gépet, mert késő délután már utaznánk el nyaralni. 

Gondolom az imák meghallgatásra találtak, mert csak elindult a gép és lehetett is volna vele rendesen dolgozni, ha meg nem látogatott volna egy kollégám a barátnőjével/feleségével. Szívesen látom őket mindig, de most eléggé siettem volna a munkával, de azért egy kis beszélgetésre volt idő. A munka harmadánál már elég jól ment a sarkokat is meg tudtam döngölni. Volt egy két hely, ahol elég rendesen elásta magát, kis birkózás árán volt csak hajlandó tovább menni. Az erőszak segített neki. :-) 

Aki ilyent csinál, annak azt tanácsolom, hogy ha nem egyenletes a laza föld vastagsága, akkor különösen kapaszkodjon meg a gép szarvában akkor, amikor közel van a kemény rész. Elég nagyokat tud ugrani, ha nem vigyázunk kiszabadíthatja magát és annak beláthatatlan következményei lehetnek.

Délután 3 körül végeztem, kis takarítás, majd a kocsiba kellene raknia  gépet. Ja mondani könnyebb, mint megcsinálni. Kivenni egyszerű volt, mert magasan volt a gép, de visszarakni már közel sem olyan könnyű. Végül is nem azért vagyok mérnök, hogy ilyen kis apróságok hosszú távon feltartsanak. Csináltam egy kis állványt, amire felraktam a gépet, majd alányúlva fel tudtam emelni és berakni a kocsiba. Az azonban hozzátartozik az igazsághoz, hogy ha nem kettlebelleznék rendszeresen, akkor ez a derekamat teljesen kinyírta volna, amúgy is nagyon derékfájós voltam. 

Délután fél 5-re hazaértem, kezdődhet a nyaralás.

A munkáról pár kép:

A bejegyzés trackback címe:

https://sajathazunk.blog.hu/api/trackback/id/tr123412670

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása