HTML

Építkezés Koroncón

Családi házunk építésének mozzanatai, buktatói.

Friss topikok

  • Markó.Imre: @barsonyka Szia 8mm-es bordázott a vas és 6mm-es a kengyel.: (2015.06.16. 21:44) Vasalás
  • Markó.Imre: @barsonyka: Szia 15x15-ös hátót, 8mm átmérővel. Általában ez a szokásos a szerelőbetonba. (2015.06.16. 21:43) Kész a szerelőbeton

Linkblog

Téglaszállítmány érkezése

2011.09.14. 09:59 | Markó.Imre | Szólj hozzá!

A következő mozzanat már nagyon látványos lesz, hiszen elkezdődik a falazás. Ehhez a téglát nekem kell biztosítani, ami megint csak internetezéssel kezdődik.

Bekértem ajánlatokat, kétféle variáció jöhetett számításba. Protoherm HS tégla hőszigetelő habarccsal, vagy Porotherm Profi HS tégla. Ez utóbbi lehet habarcsos, vagy Dryfix rögzítésű, mindegyikre kértem ajánlatot. A Profi tégla csiszolt, a magassága teljesen egyforma, így szinte fuga nélkül ragaszthatók egymáshoz a téglák. Én mindenképpen ezt preferáltam már azelőtt, hogy megláttam az ajánlatokat. A kőművesek persze le akartak beszélni, mert sokkal drágább, mint mondjuk egy devecseri tégla, és nem is annyival jobb. Pedig pontosan tudták, hogy szinte biztos, hogy csiszolt tégla lesz, elsősorban ezért választottam őket.

Visszatérve az ajánlatokhoz, az Elágazás kapásból adott 5% kedvezményt az árból és ingyen ki is szállítják Koroncóra. Ezt az ajánlatot ismét elküldtem körbe, és az az érdekes helyzet állt elő, hogy hiába a nagy mennyiség, senki nem tudott még csak a közelébe sem menni árban az Elágazásnak. Azért ezt nem hittem volna. Így megvan az építkezésünk fő építőanyag beszállítója. Az árak érdekesen alakultak. A normál N+F tégla ára kb. 1,4 millióra jött ki, a tégla kedvezőbb árát a jelentős mennyiségű hőszigetelő falazóhabarcs nagyon gyorsan ellensúlyozta. A Wienerberger számoló programja szerint közel 2800l falazóhabarcsra van szükség. Ez nem semmi mennyiség. A Profi tégla ára kicsit több, mint 1,3 millió. Ebben csak a tégla ára van benne, mivel itt a habarcsot adja a cég ingyen a téglához. A Dryfix megoldás kicsit több lett, mint 1,4 millió. Az árak is alátámasztották, amit én is szerettem volna, Porotherm Profi HS tégla lett a befutó, habarcsos változatban. Háromféle téglát rendeltem. Kell Profi HS 38 a külső falakhoz, Profi HS 30 a garázshoz és N+F 30 a belső tartófalakhoz. Megvettem a szigetelést a falak alá és némi falazóhabarcsot is, meg az áthidalókat, de azokat a következő körben fogják csak kihozni.

Megrendeltem a téglákat, csak három részletben tudták kiszállítani, ami nekem látszólag semmi hátrányt nem okozott. Azért látszólag, mert akkor én még nem tudtam, hogy nem csak egy gyárban gyártanak ilyen téglát, hanem háromban. Ez a raklapokon jól látszott, de még inkább akkor, amikor felrakták vele a hosszú falat. Gyakorlatilag csak a magassági méretek voltak azonosak, a szélesség és a vastagság elég rendesen eltért. Fel nem fogom, hogy ugyanazt a téglát miért lehet ekkora tűréssel gyártani.

Ahogy írtam, programmal számoltattam a mennyiségeket. Ennek be kell rögzíteni a falakat, meg a nyílászárókat és megadja a mennyiségeket. Első körben 10 sor téglával számoltunk, ami kiderült, hogy a szeglemezes tart födém miatt kevés lesz, kell még egy sor. Ez újabb téglarendelést jelentett. Ez volt a negyedik kör.

A srác, aki kihozta a téglákat  egy jólelkű gyerek, de nem túl profi a daru kezelésében, vagy a daru szar, mert nem hiszem, hogy egy óra kell mondjuk 12-14 raklap lerakásához. Ha segítettünk, ezt sikerült megfelezni. Lényeg az, hogy a két fordulóhoz kellett gyakorlatilag az egész nap. Hatékony...

Egy kollégám segített a rakodásban, amiről ezek a képek készültek:

A bejegyzés trackback címe:

https://sajathazunk.blog.hu/api/trackback/id/tr933412680

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása