HTML

Építkezés Koroncón

Családi házunk építésének mozzanatai, buktatói.

Friss topikok

  • Markó.Imre: @barsonyka Szia 8mm-es bordázott a vas és 6mm-es a kengyel.: (2015.06.16. 21:44) Vasalás
  • Markó.Imre: @barsonyka: Szia 15x15-ös hátót, 8mm átmérővel. Általában ez a szokásos a szerelőbetonba. (2015.06.16. 21:43) Kész a szerelőbeton

Linkblog

Vasalás

2011.05.23. 23:08 | Markó.Imre | 2 komment

Ma elkezdtem a vasalás összeállítását. Utólag már látom, hogy nagyon csúnyán alábecsültem az időszükségletet.

Elkezdtem a kengyelek hajlítását, amihez egy célszerszámot használtam. Ezt az apukám csinálta, nagyon megkönnyíti a munkát, de sajnos egyedül elég lassan megy a hajlítgatás. Az alapozást péntekre tervezzük, addigra meg kellene lennem vele. Háromféle kengyel készül, a teraszhoz és az oszlopok alá 15 cm-es, a belső tartófalak és a garázs alá 25 cm-es, a tartófalak alá pedig 35 cm-es kengyelek készülnek.

Elvileg minden vas levágásra került, csak hajlítani kellett. A két végét kb. 30 fokban, a három sarkot pedig értelemszerűen derékszögben kellett meghajlítani. A hajlítót felszereltem a tároló ajtajára, az ajtót pedig állványokra raktam. Nem gondoltam volna, hogy a szükségből összerakott ajtó ennyire jó szolgálatot tesz majd munkaasztalként, de teljesen jól használható.

Hogy ne kelljen nézegetni, távtartókat fogattam fel megfelelő távolságokra, így annak ütköztetve gyorsan meg lehet hajtani a vasakat. Nem is kell hozzá nagy erő, még a hajlító hosszabbító karját sem kellett használni. Percenként kb. 2 kegyelt tudtam hajlítani, nem nehéz kiszámolni, hogy a közel 400 kengyelhez mennyi idő kell. Persze nem szabad elfelejteni, hogy az ütközők átszerelése is elég sok időt vesz igénybe. A lényeg, hogy ma csak a kis kengyeletek és a közepesek végeit tudtam meghajlítani. Holnap folytatom.

Pár kép a vasakról:

A bejegyzés trackback címe:

https://sajathazunk.blog.hu/api/trackback/id/tr462947458

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

barsonyka 2015.06.16. 21:30:42

Meg szeretném kérdezni,hogy hanyas acélból vannak ezek a kengyelek?

Markó.Imre 2015.06.16. 21:44:18

@barsonyka
Szia

8mm-es bordázott a vas és 6mm-es a kengyel.:
süti beállítások módosítása