HTML

Építkezés Koroncón

Családi házunk építésének mozzanatai, buktatói.

Friss topikok

  • Markó.Imre: @barsonyka Szia 8mm-es bordázott a vas és 6mm-es a kengyel.: (2015.06.16. 21:44) Vasalás
  • Markó.Imre: @barsonyka: Szia 15x15-ös hátót, 8mm átmérővel. Általában ez a szokásos a szerelőbetonba. (2015.06.16. 21:43) Kész a szerelőbeton

Linkblog

Koszorú vasalás

2011.10.01. 10:24 | Markó.Imre | Szólj hozzá!

Elkészült a fal és az idő is sokat romlott pár nap erejéig, már újra jobb idő van. A koszorú vasalását szakemberre bíztam, mert az mégiscsak érzékenyebb, mint az alap vasalása. Ki is számolták, hogy milyen vasból mennyire van szükség. 

Persze megont csak nyomozás, hogy a legolcsóbb a vas. Ahonnan az előzőekben vitettem a vasat, most is képbe kerültek, az összes vas szállítás nélkül közel 200 000 Ft-ba került volna. Az elágazást is megnéztem, ott a számla végösszege ennél 50 000 Ft-tal többre jött volna ki. Végül ráakadtam a munkahelyemhez közeli Hálócenterre, ahol kb. 80 000 Ft-tal olcsóbban hozzá tudtam jutni a vasakhoz. Ez nem kevés, ennyit mindenképpen megért egy óra internet és pár telefon.

A 8-as bordás acél gyanús volt, olyan vékonynak tűnt, de gondoltam csak a bordák miatt tűnik olyan vékonynak. 

A szakik szombat reggelre ígérkeztek, kora délután már készen is voltak. Ennyit tesz a rutin. Még reggel kiderült, hogy a szemem nem csalt, tényleg nem 8-as volt a vas, hanem csak 6-os. Ezt bebuktam, jó tanulópénz volt, legközelebb jobban hiszek a szememnek. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy ebből kellett a legkevesebb, csak 20 szál, amit az Elágazásban kellett pótolnom, hiszen szombaton a vasas cégek már zárva vannak. 13 000 Ft-om bánta. Gondoltam, hogy a bordás 6-os acél jó lesz majd a melléképület aljzatbetonjába, ezért nem is voltam annyira mérges. Ez nem jött be, mert a szakik ahelyett, hogy elhasználták volna a maradék 5,5-es hengerelt huzalt, ebből csinálták meg a kengyeleket. Elég masszív lesz ez a koszorú, de úgy egyébként a ház sem nélkülözi az anyagot, elfújni nem fogja a szél, az biztos.

A bejegyzés trackback címe:

https://sajathazunk.blog.hu/api/trackback/id/tr133412729

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása