HTML

Építkezés Koroncón

Családi házunk építésének mozzanatai, buktatói.

Friss topikok

  • Markó.Imre: @barsonyka Szia 8mm-es bordázott a vas és 6mm-es a kengyel.: (2015.06.16. 21:44) Vasalás
  • Markó.Imre: @barsonyka: Szia 15x15-ös hátót, 8mm átmérővel. Általában ez a szokásos a szerelőbetonba. (2015.06.16. 21:43) Kész a szerelőbeton

Linkblog

Csövezés

2011.08.28. 09:56 | Markó.Imre | Szólj hozzá!

Eltelt a nyaralás, így folytatódhatott as munka, következő lépés a szerelőbeton alá a szennyvízcsövek lefektetése. Ezt a feladatot két kollégám végezte el, akik közül az egyiknek ez a szakmája, a másik a betanított munkás volt. Persze én sem maradtam ki a feladatból, így ennek a fázisnak a költségét elég jól sikerült leszorítani. Előzetesen átbeszéltük az anyagigényt, én ragaszkodtam a 110 mm-es vízszintes csőhöz, biztos, ami biztos alapon. Az ajánlott szürke csövet enyhe ráhatással sikerült megváltoztatni,a  sárga cső sokkal masszívabb, az esetleges döngölést sokkal jobban viseli, a fala vastagabb, viszont jóval drágább, mint a szürke. Ez a pénz viszont elenyésző ahhoz képes, ha valamilyen gond miatt meg kellene bontani a szerelőbetont. Vasárnapra beszéltük meg a munkát, amihez azért még elég sokat kellett dolgoznom.

Első lépés a csövek átvezetését az alapban megcsinálni. Az alap öntésénél a kapkodás eredménye, hogy az átvezető csövek egy kivételével kimaradtak, így alapot kellett vésni. Mégpedig három helyen is, két helyen 40 cm, egy helyen pedig 50-60 cm alapot kellett kivésni. Közel 30 fokban ez igencsak laza feladat, az energiabefektetés nem csekély. Kimértem a mélységeket és mindegyik helyen gödröket kellett ásni. Mivel nem akartam a bedöngölt földet nagy helyen fellazítani, így a munkát az alapon kívül szerettem volna megoldani. Ehhez ástam minden oldalon egy-egy elég nagy gödröt, hogy abba be tudjak ülni, és így próbálta a vésést megcsinálni. Az első lyuk kb. 3 óra alatt el is készült, azt, hogy mennyire lettem koszos, még leírni sem lehet, gyakorlatilag mindenem fekete volt. Ha végezni szerettem volna időre, akkor változtatnom kellett a módszeren. Az átvezetés egyébként 160 mm-es cső, tehát legalább ekkora lyukat kellett vésnem. Sokkal nagyobbat nem akartam, elvégre nem azért csináltuk az alapot, hogy most meg ledaráljam.

Kölcsönöztem egy Bosch ipari vésőkalapácsot, és egy Hilti fúrót. Kifúrtam az alapot, majd vésővel tágítottam a nyílást. Ez már előrelépés volt időben, mert kb. 2 óra alatt meglett a következő lyuk. A harmadikhoz vettem egy nagy átmérőjű, hosszú SDS+ befogással rendelkező hosszú fúrót, amivel körbefúrtam a betont és csak a közöket véstem ki. Az eredmény 1 óra alatt el is készült. Ezzel a munka nagyobbik részét megcsináltam, hittem én. Ki kellett még ásni a csöveknek az árkot. A döngölt föld a nyaralás alatt megázott, aminek eredményeként olyan kemény lett, mint a beton, az ásó alig akart belemenni, de ezt nem bántam, mutatta, hogy jól végeztem a dolgom. 

Jöttek a srácok, elkezdtük a munkát, haladtunk is vele rendesen, de, mint elmondták, ennyi felállást ekkora házon nem nagyon csináltak még. Hát igen, a két fürdő és a két WC a ház ellenkező oldalán van, ment bele cső rendesen. Amikor nem kellett nekik segíteni, elkezdtem a vízvezetéknek az átvezetést megcsinálni. A ház alapján megcsináltam a lyukat mintegy 40 perc alatt. Ha gyakorol az ember mennyivel jobban mennek a munkafázisok. 

A garázsnál viszont lementem az alap alá, így nem kellett vésnem, cserébe egy 25 cm széles árokban le kellett ásnom több, mint egy méter mélyre. Milyen jó, hogy lefogytam, mert ez nem ment volna a tavalyi súlyommal, talán még a 40 centis árok is kevés lett volna. Estére a megcsináltunk mindent.

Kiszámoltam, hogy mennyi kavics is kellene a lábazatba. Ez azért kell, mert a mosott kavics nem vezeti fel a vizet az szerelőbetonhoz, így az víz ellne védettebb lesz. A kiszámolt mennyiség elég sok lett, közel 50m3, ami nem kevés, tekintve, hogy ez legalább 4 teherautó, ami szállítási díjat tekintve több, mint 130 000 Ft költséget jelentett. Viszont volt még föld az alapból, ezért inkább bedepóztatom és így csak 24 m3 kavics kell, amit már két autó el tud hozni. A kavics kb. 24 000 Ft, de a szállítás több, mint 40 000. Innen folytatom legközelebb.

Persze itt is készültek képek, párat közzé is teszek.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sajathazunk.blog.hu/api/trackback/id/tr623412671

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása