HTML

Építkezés Koroncón

Családi házunk építésének mozzanatai, buktatói.

Friss topikok

  • Markó.Imre: @barsonyka Szia 8mm-es bordázott a vas és 6mm-es a kengyel.: (2015.06.16. 21:44) Vasalás
  • Markó.Imre: @barsonyka: Szia 15x15-ös hátót, 8mm átmérővel. Általában ez a szokásos a szerelőbetonba. (2015.06.16. 21:43) Kész a szerelőbeton

Linkblog

Villanyóra szekrény

2011.04.28. 16:59 | Markó.Imre | Szólj hozzá!

Újabb lépcsőhöz érkeztünk. Most már fontos, hogy villany és víz legyen a telken, mert füvesíteni is szeretnék, amihez öntözési lehetőség is kell, meg sok munka lenne, amihez kellenek az elektromos gépek. Eddig egyébként ezt a funkciót egy aggregátor látta el, amit a Vaterán sikerült elég jutányos áron megszerezni, még tavaly, de eddig csak pihent.

Az első lépés a villanyóra szekrény beszerzése és lerakása volt. Első körben 3x16A-es hálózatot szerettem volna vezérelt és H hálózat nélkül. Ezekről egy kicsit később még lesz szó. A villamosság nem áll messze tőlem, hiszen számítógép-hardver mérnök vagyok, többek között, plusz villanyszerelést is volt szerencsém tanulni, hiszen az első szakmám irányítástechnikai műszerész. Így tudtam, hogy mire lesz szükségem, ezért kértem árajánlatot a szekrényre és a fontos tartozékokra. Sajnos a villamos mérő szekrény piacon két gyártó van csak, akinek a termékei beszerezhetők, az egyik magyar, a másik szerintem jobb. A Csatári Plast termékei mellett főleg az ár szól, a Hensel ára azért jóval magasabb, még akcióban is. Így CSP szekrényre kértem ajánlatot, a hozzá tartozó dupla kábelfogadóval és kerettel együtt. Ehhez kellenek még kismegszakítók, kábelek, kell egy keresztföldelő, meg egy ember, akit az E-ON elfogad, mint rendszertelepítőt. Ebből az is következik, hogy egy ilyen szerelőt is kellett keríteni.

Ezért miután beérkezett pár ajánlat, amelyek nem kis szórással rendelkeztek, keresnem kellett szerelőt. Elmentem az E-ON holnapjára és kikerestem a környékről 12.15 szerelőt/céget, akiket emailben kerestem meg. Nem szeretem a telefonos ajánlatadásokat, mert a végén egyikünk sem úgy emlékszik az árra, mint a másik. Az árajánlat kérésben megírtam, hogy kétféle ajánlatot szeretnék, az egyikben a szerelő hozza az anyagot, a másikban az anyagot én biztosítom, ráadásul kértem, hogy minden összetevő, munka külön-külön, tételesen szerepeljen az ajánlatban. Lehet, hogy ez megzavarta a jól képzett szakembereket, de a sok megkeresésből az első két napban 1! szerelő jelzett vissza. Ő javasolta, hogy legyen vezérelt mérő is, és mágneskapcsolóval majd megoldjuk az átkapcsolást. Nem rossz ötlet, elgondolkodtam rajta, plusz költsége a dupla mérőszekrény, az E-ON részéről semmi és napi 8 órában olcsóbban lehet áramot vételezni.

A vezérelt mérő lényege, hogy amikor a hálózat nem terhelt, akkor a szolgáltató egy olcsóbb díjtarifa alapján is szolgáltat energiát a külön mérőre csatlakoztatott eszközök számára. Bővebben is lehet erről olvasni ez E-ON oldalán.

A srác sem igazán értett, hogy miért és milyen módon várom a részleteket az ajánlatba, de második körben már az anyagokat is elküldte. Az árak közelítettek a kapott legjobb ajánlathoz, kivéve a kábelfogadót, ami nála jóval, majd 10 000 Ft-tal többe került volna. A vezérelt mérő miatt jött a következő ajánlatkérési kör, hiszen dupla 3 fázisú mérőszekrény kellett, a többi nagyjából megegyezett. Itt elég nagy meglepetések értek az árképzés tekintetében. Azt értem, hogy a keret, mivel szélesebb, többe kerül közel  2 000 Ft-tal, de azt már nem annyira, hogy a dupla szekrény miért kerül többe, mintha két külön 3 fázisú szekrényt vennék. Pedig a dupla szekrény is az, olyannyira,  hogy a keretre felszereléskor kell összefúrni és összecsavarozni azokat.

A villanyszerelő srác viszont plusz 10 000,- Ft-tal olcsóbban megoldotta a dupla szekrényt, így már érdemes volt az egészet vele csináltatni. És itt be is bizonyosodott, hogy a memóriák milyen érdekesen működnek a szakembereknél, javaslom, erre mindenki figyeljen oda! Telefonon egyeztettünk, hogy kérem a szerelést. Ez 04.19-kén történt ez a megbeszélés. Megbeszéltük, hogy délután találkozunk a teleknél, megnézi és segít megkeresni a kábelt. Én nem értem oda, de ő megjelölte, hogy szerinte hol kell ásni. Másnap elmentem és elkezdtem ásni, persze, ahol ő jelölte, ott nem volt semmi, némi telefon és odajött, segített ötletelni, hogy hol a rákban lehet a kábel. Nagy nehezen megtaláltuk. Kérdeztem, hogy akkor mikor is lesz szekrényem? Erre ő, ha "azt mondod, hogy kell, akkor egy-két napon belül megvan". Ugye-ugye, hogy jobb írásban. Egy nappal előtte rendeltem meg mindent. Megint megerősítettem, hogy igen, kell, persze szerettem volna tudni, hogy mikor is lesz. Erre azt mondja, hogy hétfő-kedd. Az akárhogy is számolom, már legalább 5 nap. Aztán mikor mondtam, hogy a hétfő húsvét, akkor már kedd-szerda lett. Nem tetszett annyira, de mindegy, két napon már semmi sem múlik. Kedden hívtam, hogy mi van? Szerdára ígérte. Szerdán felhívott, hogy kész a szekrény, de már nem tudja leásni és bekötni, mert mennie kell dolgozni. Kezdtem nem kicsit ideges lenni, ki lehet hozni belőlem az állatot, amire elkezdte fényezni magát, hogy mennyire királyul összerakta az egészet. És megfogadta, hogy 8-kor megy ki leásni a cuccot. Én már nem bíztam semmit a véletlenre, délután felhívtam, hogy legkésőbb fél 9-kor kinn leszek a telken. Szerencséje, hogy 8 után pár perccel már kinn volt. Megnéztem a szekrényt, hát nem tudom, hogy egy villanyszerelő tanulónak egy ilyen bekötés több időt vesz-e igénybe 1-2 óránál, de, hogy egy egész délelőttöt, az biztos, hogy nem igaz. A papírokat kitöltötte, az csak az ügyfélszolgálaton derült ki, hogy nem egészen jól.

Végül is telepítésre került a szekrény és viszonylag jó áron jöttem ki vele, de azért ezzel a szerelővel nem hiszem, hogy legközelebb kapcsolatba fogok kerülni.

Pár kép a szekrényről...

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sajathazunk.blog.hu/api/trackback/id/tr72867153

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása