HTML

Építkezés Koroncón

Családi házunk építésének mozzanatai, buktatói.

Friss topikok

  • Markó.Imre: @barsonyka Szia 8mm-es bordázott a vas és 6mm-es a kengyel.: (2015.06.16. 21:44) Vasalás
  • Markó.Imre: @barsonyka: Szia 15x15-ös hátót, 8mm átmérővel. Általában ez a szokásos a szerelőbetonba. (2015.06.16. 21:43) Kész a szerelőbeton

Linkblog

Kész a tető

2011.11.10. 10:31 | Markó.Imre | Szólj hozzá!

Újra dolgoztak a kőművesek ez elmúlt két napban, aminek az eredménye, hogy elkészült a tető. Persze a szakembernek csak akkor jutott eszébe, hogy kellene még pár dolog, amikor én rákérdeztem, hogy nem kellene esetleg kúpcserép rögzítő, szivacs a kúpcserép alá, hófogó, meg pár apróság? Tök jó, hogy kifizethetek nekik közel egy millát a tetőszerkezet összetákolásáért, még ezekre a dolgokra nekem kell rákérdeznem. Azért ennyi előrelátást elvárnék. A kőműveseknek ez legalább megy.

A szivacs helyett egy Roll-O-Mat nevezetű szalagot ajánlott a tetőfedő, mondván, hogy a szivacsot elviszik a madarak. Ez tényleg jó cuccnak néz ki, csak két baja van, az egyik, hogy közel 1300 Ft métere, nekem meg kell 80 méter. Csekélység. A másik, hogy burgundi színben még véletlenül sincs, a legközelebbi terrakotta szín. A szélessége 32 cm, persze ez nem tetszett a mesternek, mert neki 28 centis kellett volna, ami sehol sem volt. Ezért kell az utolsó pillanatban szólni, szívem szerint elzavartam volna a francba az embereivel együtt, viszont a többi munkára nem lehet panaszom. A többi cuccal együtt otthagytam a voltban vagy 130 ezret és az egész belefért egy nagyobb dobozba.

Be kellett még szereznem 18m vápa lemezt is. Ami boltban kapható, annak olyan 7000 körül van métere. Egy kis bádogos üzemben találtam festett alumíniumot, hajlítással együtt megvolt bruttó 24 000 Ft-ból. 

Kivittem nekik, felrakták az összes szellőzőt, a hófogókat, felrakták a vápát, levágták a cserepeket, sőt, még le is mosták a tetőt. Persze a csőben a vizet benne hagyták, ami másnapra meg is fagyott, kár nem keletkezett, de a csövet nem lehetett nagyon mozgatni. A Roll-O-Mat-tal is elkövettek egy hibát. Azt már írtam, hogy szélesebb volt, mint szerintük az optimális (32 a 28 helyett). Amikor nem volt ott a főnök, a garázson, meg a ház hátsó részén felraktak nem kevés kúpcserepet, alárakták ezt a szalagot, és nem húzták össze a szövetet, hogy ne lógjon ki nagyon. Baromi ronda, még nem tudom, hogy mi lesz vele, de így biztos nem fog maradni. A telefonon elmondtam, hogyan csinálják, persze a válasz, azt úgy nem lehet. Ez engem nem érdekelt, a pénzt én adom, úgy legyen, ahogy mondtam. És láss csodát, működött. A ház első része már teljesen jó lett. 

A bejegyzés trackback címe:

https://sajathazunk.blog.hu/api/trackback/id/tr113412746

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása