HTML

Építkezés Koroncón

Családi házunk építésének mozzanatai, buktatói.

Friss topikok

  • Markó.Imre: @barsonyka Szia 8mm-es bordázott a vas és 6mm-es a kengyel.: (2015.06.16. 21:44) Vasalás
  • Markó.Imre: @barsonyka: Szia 15x15-ös hátót, 8mm átmérővel. Általában ez a szokásos a szerelőbetonba. (2015.06.16. 21:43) Kész a szerelőbeton

Linkblog

Alapozás

2011.05.25. 20:51 | Markó.Imre | Szólj hozzá!

Végre elérkezett az alapozás napja. Kicsit tartottam tőle, mint kiderült, nem is hiába.

Reggel 8 óra környékére beszéltem meg a beton, pumpás autóval hozzák, hogy ne kelljen talicskázni. Reggel 7-re terveztem az indulást, a meteorológia persze esővel riogatott, olyannyira, hogy Győr északi részén elég rendesen esett az eső, de ez szerencsére nem ért el Koroncóig, sőt, meglehetősen meleg lett enyhe felső égbolttal. Segítséget is hívtam, Dezső barátom vállalkozott rá, hogy segít letudni ezt a nagy projektet. Kis kommunikációs hiba itt is becsúszott, hiszen a kőműveseket az építésvezető rendezte, aki odarendelte őket 7 órára, sajnos így várniuk kellett.

Megérkeztünk, megnézték az árkot, a vasakat és egyből nem kevés kifogással árasztottak el. Ehhez hozzátartozik, hogy az építésvezető kinn volt hétfőn, megnézte a vasalatok gyártását, amit ő, mint mérnök, mintaértékűnek minősített. Az ő elképzelése az volt, hogy beöntjük a betont kb. 3/4 magasságig és utána odavisszük a vasalatokat, összekötözzük a sarokvasakat, meg a toldásokat és belelógatjuk a betonba, majd megy rá a maradék beton is. Én furcsálltam, nem tűnt túl logikusnak a betoneresztés közepette ilyen összetett és időigényes munkát csinálni, de nem nagyon tudtam vele vitatkozni, hiszen én még nem csináltam alapozást soha.

Az első kifogása a kőművesnek az volt, hogy lazák a kötések. Ebben volt is némi igazság, hiszen elsőként kötött vasakkal kezdtük, azok pedig még szerintem is lazák voltak. Persze egy mondat helyretette a mester, mondtam neki, hogy ez már ilyen, ezzel kell megküzdenie. A másik gondja az volt, hogy nem voltak összekötve és a helyükre rakva a vasak, amiről ő semmit sem tudott. Gyorsan nekiestünk mi hordtuk a vasakat, ők meg kötöztek. Szerencsére a beton kicsit késett, szinte teljesen készen voltunk, mire megjött a mixer.

A betont nyelte, mint kacsa a nokedlit (bár ilyent én még nem láttam), az első 7 m3 alig lett a teraszra meg a főfal egy kis részére elég. Jött egy 10 m3 autó, haladtunk a munkával. Egy újabb 7m3 autó is megjött közben. Ez nagyon király, hiszen úgy tűnt, hogy nem lesz holtidő. Ezzel a 24 m3 betonnal már eljutottunk az udvar felőli oldalon egészen az utcafrontig. A következő autó sehol. Majdnem egy órát kellett várni, mire megjött, a telekhatárhoz akartuk beönteni, de a 10 m3 alig lett a felére elég. Nem hiába, elég mély volt az árok.

Még egy várakozó állapotot is be kellett iktatni, mert megint késett a beton. Én meg egyre idegesebb lettem, hiszen a mestereknek menni kellett volna a következő helyszínre és miattam nem tudtak odaérni. Nem szeretem az ilyent, még akkor sem, ha nem rajtam múlt.

A végén a számított elméleti 44 m3 helyett 63 m2 beton került az alapba, ami a ház, a garázs és a terasz alapját jelentette. Nem kicsit több, de igazából nem akartam visszatölteni az árkot, az sem tetszett volna, ha gyengébb minőségű betonnal töltjük fel az alját. Így atombiztos lett az alap, ha akarnám, szerintem vagy 10 szintet felhúzhatnék rá.

A lényeg, hogy elkészültünk. A munkának a végösszege közel 800 000 Ft lett. Kicsit sikerült alkudni a beton árából és a pumpát is csak 2 órára kellett kifizetnem, pedig ott volt majdnem 5 órát. Végül is korrekt volt a betonszállító cég, bár azért nem tudtunk egyetérteni abban, hogyha odaér a mixer és éppen az utcáról beesik előtte valaki betonért, akkor miért nem az én betonomat csinálják előbb és csak utána az övét. Ez már csak így van.

Pár kép a munkáról:

A bejegyzés trackback címe:

https://sajathazunk.blog.hu/api/trackback/id/tr432995982

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása