HTML

Építkezés Koroncón

Családi házunk építésének mozzanatai, buktatói.

Friss topikok

  • Markó.Imre: @barsonyka Szia 8mm-es bordázott a vas és 6mm-es a kengyel.: (2015.06.16. 21:44) Vasalás
  • Markó.Imre: @barsonyka: Szia 15x15-ös hátót, 8mm átmérővel. Általában ez a szokásos a szerelőbetonba. (2015.06.16. 21:43) Kész a szerelőbeton

Linkblog

Kerítés építése

2010.09.23. 11:39 | Markó.Imre | Szólj hozzá!

Elég sok idő eltelt a kerítés építéséig az anyagbeszerzés óta, mert idővel nem nagyon voltam eleresztve. Szerencsére az ősz hosszúra sikerült, így még 2010-ben lehetett (volna) kerítés a telken. Nem lett, megint csak az időhiány és a romló időjárás miatt.

A munkát azért elkezdtem. Mivel 35 db lábat kellett a földbe letenni, eszembe sem jutott, hogy a lyukakat kézzel fogom kifúrni. Egyik cimborám ismerőse mindenféle gépek kölcsönzésével foglalkozik, tőle béreltem egy napra benzines lyukfúrót. Délután nekiálltam, estére mindegyiket sikerült kifúrni, bár a mélységgel gondok voltak, mivel nem volt elég hosszú a fúrószár. De azért megoldottam a feladatot, következhetett a lábak lerakása. 

Másnap kiszállítottuk a telekre az összes lábat, zsákos betont, meg némi vizet. Szerszámokat kértem kölcsön, nem kellett sok minden, egy lapát, egy kapa, meg egy talicska elegendőnek bizonyult. 

Sikerült egy elég nagy hibát elkövetni. A kerítés vonalának kitűzésekor a meglévő karókat használtam támpontnak, de a sarkok fúrásakor megtaláltuk az eredeti karókat, amik jó 10 cm-rel kijjebb voltak a támpont karókhoz képest. A munka hevében a segítségem úgy gondolta, hogy nem pazarolunk a telek szélességéből és a sarkokat már ezekhez jelölte ki. Persze számomra ez csak akkor derült ki, amikor a saroklábakat már bebetonoztunk. A hosszú oldalon az összes közbülső láb rossz helyre került. 

Aki már látott ilyent, vagy került hasonló helyzetbe, az tudja, hogy egy lyukat nem egyszerű 10 centit arrébb varázsolni. Sok időnk nem volt, mert vissza kellett vinni a gépet a kölcsönzőhöz. Némi gondolkodás után autóba pattantunk és laza 60 km autózással szert tettem egy kézi földfúróra és egy egyenes fejszére. Ez egy fejsze fejére hegesztett acélrudat jelent, amivel nagyon gyorsan lehet a földet faragni. Pár oszlop helyét megcsináltuk, de erősen közeledett az esete és a hatékonyságunk sem volt az igazi. Amikor az egyik oszlopot már vagy tizedszer vettem ki, úgy gondoltam, erre a napra elég volt ennyi. 

Másnap reggelre tűztük ki a folytatást. Elég gyorsan haladtunk, délre végeztünk az összes lábbal, kivéve a kapuk és a merevítők lerakásával. Ehhez autózni kellett, de egy héttel később ezek is meglettek. 

Sajnos a dróthálót már nem tudtam felrakni, ez még hátra van. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sajathazunk.blog.hu/api/trackback/id/tr772856297

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása