HTML

Építkezés Koroncón

Családi házunk építésének mozzanatai, buktatói.

Friss topikok

  • Markó.Imre: @barsonyka Szia 8mm-es bordázott a vas és 6mm-es a kengyel.: (2015.06.16. 21:44) Vasalás
  • Markó.Imre: @barsonyka: Szia 15x15-ös hátót, 8mm átmérővel. Általában ez a szokásos a szerelőbetonba. (2015.06.16. 21:43) Kész a szerelőbeton

Linkblog

Alapozás előkészítése

2011.05.21. 22:02 | Markó.Imre | Szólj hozzá!

Ma egyik kedves rokonommal kimentünk a telekre, hogy a jövő héten esedékes alapozást előkészítsük. Öt fontos dolgot kell megtenni, hogy a művelet véghezvihető legyen:

  1. Vasanyag feldarabolása, ami a 10-es acélok és a kengyelvasaknak való alapanyagot is érinti
  2. Ki kell takarítani az alapot, hiszen a markoló elég sok földet benn hagyott az árkokban.
  3. Ki kell ásni a 25 cm széles alapokat, amit kézzel kell megoldani, hiszen a markolóhoz nincs 25-ös kanál, a legkisebb 40-es, ami sok felesleges beton igényelne.
  4. Ki kell szedni a két oszlop alapját, lehetőleg olyan kicsi méretben, ahogy csak lehet, hiszen eszi a betont, ami nem nagyon gazdaságos.
  5. Össze kell kötözni a vasalatot, amit majd az alap felső 5 cm-re alá kell behelyezni.

Elég sok dolgot el kellett intézni indulás előtt, így már majdnem 10 óra volt, hogy kiértünk a telekre.

Tamás, aki segített nekem, az alapárkot kezdte el takarítani, én pedig daraboltam a 10-es betonacélokat. Mivel nincs ekkora erővágóm, és nem is nagyon akartam rá beinvesztálni, hiszen elég ritkán kell ekkora olló, ezért gyorsvágóval álltam neki.

Csináltam egy munkalapot, amihez felhasználtam a kis kerti tárolót és azon daraboltam a vasakat. Persze ki is kellett számolni, hogy melyik alapszegmensbe milyen hosszú vas kell. Ahol a hossz 6m alatti volt, ott nem elvileg nem volt sok gond, hiszen csak le kellett vágni a szegmens hosszánál 10 cm-rel rövidebb darabot. Azonban a takarékosság jegyében igyekeztem úgy összeválogatni a szakaszokat, hogy a 6 méterből a lehető legkisebb darab essen le.

Nem volt egy rövid meló, bevallom, kicsit alá is becsültem az időigényét, a darabolás igénybe vett közel egy egészt napot. Vettem egy erővágó ollót az Érsek csavar és szerszámkereskedésben 3990 Ft-ért, amivel 8-as acélokig lehet vágni. A 10-es vasakhoz sokkal nagyobb, és persze sokkal drágább vágó kellene, de mivel ritkán kell ilyen, inkább maradtam a gyorsvágó mellett.

Ez utóbbival volt egy kis kalandom, csak második nekifutásra sikerült megfelelőt beszereznem. Mivel sok időm nem volt, ezért a Praktikerben néztem körül, előbb a neten, majd a valóságban is. Kinéztem egy elég olcsó darabot és megvettem. Aztán amikor a harmadik vasnál már olyan forró volt, hogy piros volt tőle a tenyerem, inkább visszavittem és vettem egy nagyobb, Einhell 1050W-os köszörűt, 9990 Ft-ért, amiért kaptam még 10 korongot és egy hordtáskát is. Ez már a sokadik eszközöm a cégtől, de ez is nagyon jó, simán ette a vasakat.

Tamás közben termelte ki a földet az árokból, elvolt vele fél napot. Kiderült, hogy a telekhatáron nagyon, de tényleg nagyon-nagyon mély lett, majdnem duplája. Nem jó hír, mert nagyon sok beton fog bele menni. Ötletek voltak, hogy hogyan lehetne csökkenteni. Első gondolat a föld visszadöngölése volt, de ezt gyorsan elvetettük. A második ugyanez, csak kaviccsal. Ez sem túl szerencsés. A harmadik ötlet C6-os beton, mert az olcsóbb, mint a C10, de gondok lehetnek a pumpás autóval. Még ezt át kell gondolnom.

Kb. ennyi fért a napba, nagyon meleg volt és teljesen kitikkadtunk. Folytatása következik vagy holnap, vagy, ami valószínűbb, hétfőn.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sajathazunk.blog.hu/api/trackback/id/tr192932882

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása