HTML

Építkezés Koroncón

Családi házunk építésének mozzanatai, buktatói.

Friss topikok

  • Markó.Imre: @barsonyka Szia 8mm-es bordázott a vas és 6mm-es a kengyel.: (2015.06.16. 21:44) Vasalás
  • Markó.Imre: @barsonyka: Szia 15x15-ös hátót, 8mm átmérővel. Általában ez a szokásos a szerelőbetonba. (2015.06.16. 21:43) Kész a szerelőbeton

Linkblog

Alap vasalásához az alapanyagok beszerzése

2011.05.19. 11:14 | Markó.Imre | Szólj hozzá!

Hosszas tanakodás után az építésvezetővel abban maradtunk, hogy az alapot bevasaljuk. A ház értékéhez mérten nem nagy költség, bár az igaz, hogy nem is 2 fillér.

Persze az internet előtt kezdtem a beszerző körutamat. Kikerestem a vaskereskedése elérhetőségeit, csináltam egy táblázatot, amibe összegyűjtöttem az árakat. Ezután elkezdtem telefonálgatni és mindenhol megkérdeztem az árakat. Kellett 10-es bordás és 6-os nem bordás betonvas. Ez utóbbival voltak gondok, elég sok helyen azt mondták, hogy 6-os már régen nincs, de momentán az 5,5 sincs, csak napokkal későbbre tudják beszerezni. Ez nekem nagyon nem jó. Az árak nem kicsit szórnak, akár 30% különbség is lehet az egyes helyeken. Ami még eléggé megdöbbentett, hogy egy ekkora városban csak ennyi helyen lehet vasat beszerezni.

Az árak alapján a MetalTrade-Miskolc nyert, be is akartam foglalni a vasmennyiséget, de a hölgy mondta, hogy erre semmi szükség, mert mindegyikből van bőven. Leszerveztem a fuvarost ma reggelre. A 10-es acélnak szállja kb. 800 Ft, az 5,5 felesé pedig kb. 280 Ft.  Persze ki kell számolni, hogy mennyi vas kell, amihez csináltam egy táblázatot. Csak le kellett mérni az alap oldalait, majd ehhez képest 10 cm-rel rövidebb vasak kellenek. Ahol a távolság nagyobb, mint 6m, ott szükség van toldásra, amihez a vasakat az átmérőjük negyvenszeresének megfelelő hosszban össze kell csúsztatni. Meglett a vas mennyisége, a 10-esből kell kb. 90 szál, én rátartás miatt, meg egyébként is kell majd a koszorúhoz, vettem 110 szálat. A kengyelek kérdése egy kicsit bonyolultabb, hiszen háromféle kengyelméret lesz (35-ös, 25-ös és 15-ös). Egy méterre legalább 3 db kengyel kell. Ennek a mennyisége kijött kb 100 szálra, itt is rátartottam és ebből is 110 szálat vettem (volna).

Amikor odamentem nyitásra, közölte a hölgy, hogy tegnap eladták az 5,5 vasat, elvitték az összeset egyben. Persze nem kicsit lettem ideges, hiszen kell a vas, ott a fuvaros. Ha kétszer kell fordulni, akkor az kétszer annyiba kerül, ráadásul ha emiatt elvesztek 5-6 napot, akkor az alapozás még egy héttel csúszni fog. A 10-es vasakat kifizettem, felrakták a teherautóra és irány a telek. A cég becsületére legyen mondva, hogy engedtek az árból, majd délután a hölgy telefonált, hogy szerzett vasat és holnap reggel el tudom vinni.

Az ajánlatok gyűjtése során véletlenül találtam egy vaskereskedést, aminek az árait felírtam, de mivel a gépem már ki volt kapcsolva, ezért egy papírra. Az 5,5 acél ára náluk "csak" 266 Ft/szál, ami még alacsonyabb, mint  az eredeti. Gyorsan fel akartam hívni, de a papíromra csak az árakat írtam fel, a cég adatait nem. Kb. 2 órát nyomoztam, mire kiderült, hogy az Ipari parkban lévő Dutrade Zrt. a cég, akiknél gyorsan megrendeltem a vasat, egyik kedves barátom fogja holnap elhozni, hiszen nem túl nagy súlyról van szó, így legalább nem kell még egy fuvarköltséget fizetnem, bár igaz, hogy ezt meg le fogom nála dolgozni.

A következő lépés az alap kitakarítása és a vasak ledarabolása, hajlítása és a vasalás összeállítása lesz.

A bejegyzés trackback címe:

https://sajathazunk.blog.hu/api/trackback/id/tr402925691

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása