HTML

Építkezés Koroncón

Családi házunk építésének mozzanatai, buktatói.

Friss topikok

  • Markó.Imre: @barsonyka Szia 8mm-es bordázott a vas és 6mm-es a kengyel.: (2015.06.16. 21:44) Vasalás
  • Markó.Imre: @barsonyka: Szia 15x15-ös hátót, 8mm átmérővel. Általában ez a szokásos a szerelőbetonba. (2015.06.16. 21:43) Kész a szerelőbeton

Linkblog

Küzdelem a burokráciával

2011.04.28. 17:45 | Markó.Imre | Szólj hozzá!

A mai nap még sok meglepetést tartogatott, az első lépés volt a villanyóra telepítése a telekre. Gondoltam, ha már ilyen szerencsés napom van, hogy az ügyfélszolgálatok kicsit hosszabb nyitva tartással dolgoznak, pár dolgot még elintézek. Nevezetesen aláíratom a Környezetvédelmi hatósággal az építési engedély fellebbezési jogról lemondást, beadom a Pannon-Vízhez az új igény és leadom az E-ON ügyfélszolgálatán a papírokat.

A vízhez kell az önkormányzattól egy igazolás, hogy a közműfejlesztési hozzájárulást megfizettem. Ez gyorsan ment, mert reggel 8-tól volt ügyfélfogadás, ezért a villanyszerelő körmére nézés után egyből oda mentem. Szerintem a formaságokkal együtt tartott az egész vagy másfél percig. Ennek mindenhol így kellene működnie!

Gondoltam a vízzel kezdek. A holnapon kiderült, hogy két ügyfélszolgálat is van, az egyik délutános, a másik nyitva van reggeltől. Mivel reggel volt, ezért a Jókai utcai közös Győrszol irodába mentem. Kivártam a soromat, volt egy elég nehéz felfogású idős házaspár, akiknek már majdnem én meséltem el, hogy mit és miért fizettetett ki velük a cég. Mikor rám került a sor és kezdtem a mondókámat, a hölgy kedvesen felvilágosított, hogy bizony van egy kis gond, miszerint fizetni is kell a bekötésért, pénztár pedig csak a Bartók Béla úton van, ezért oda kell menni. Mikor nyit? 1-kor. Volt vagy 9 óra. Azt már nem is firtattam, hogy mi a rákért nem lehet arra a tetves honlapra kitenni, hogy milyen ügyben melyik ügyfélszolgálatra lehet menni. Ez nem jött össze, majd délután.

A következő a Környezetvédelmi hatóság. Vittem a határozatomat és a minden szomszéd által aláírt lemondó nyilatkozatot. Az ügyfélszolgálaton senki sem volt, király, gondoltam gyorsan végzek. Én ki naiv. A hölgy marhára nem értette, hogy mit is akarok. Nézte okosan a számítógépet és közölte, hogy nem volna őket be senki az eljárásba. Felhívtam a tervezőt, aki szerencsére az építési osztályon dolgozik, odaadtam a telefont, hogy küzdjenek ők egymással. Nem ment egyszerűen, de talán megértette. Mondta, hogy vigyek egy határozatot, akkor tud lépni az ügyben. Otthagytam az enyémet, annak ellenére, hogy egy hét alatt meg kellett volna kapniuk a saját példányukat. Fogadni mernék, ha ezt a hivatalt bezárnák egy hónapra, senkinek fel sem tűnne, de biztosan dolgozik ott egy csomó magasan kvalifikált ember. A kérdésemre, hogy mikor lesz ebből aláírás, azt mondta, hogy pénteken, de mivel pénteken nincs ügyfélfogadás, tiszta polgárbarát, ezért csak hétfőn, de előtte azért érdeklődjek, hogy mikor mehetek érte. Az összes t...m tele van ezekkel a hivatalokkal. Már 2:0-ra vezetnek.

Következő az E-ON volt a Sparban. Kiderült, hogy csak délben nyitnak, de cserében 8-ig nyitva vannak. Már 3:0, de a meccs délután folytatódik, de mindez a munkahelyemen -3 órát jelentett, mait majd le kell dolgoznom. Ilyenkor csak azt sajnálom, hogy ezeket a hivatalnokokat többek között az én adómból is fizetik, bár nem érdemlik meg.

Eljött a fél 4, vége a munkaidőnek, irány a Spar. 4 ablakot jelölt meg a kapott cetli, a plazmatv-n meg láttam, hogy 10 perc a várakozás. Az ablakok közül csak 2-nél dolgoztak, a többinél nem tudom, hogy mit csináltak, ez egy soha meg nem válaszolható kérdés. Végül is én is tudok úgy csinálni, mintha dolgoznék, mint az állat, de közben nem csinálok semmit. Sorra kerültem, itt derült ki, hogy a szakértő villanyszerelőm nem annyira jól töltötte ki a papírt, de ezt gyorsan javítottuk. Kaptam egy csekket 72 000 Ft-ról, az asszonyt elküldtem befizetni, én addig vártam, hogy megcsinálja az ügyintéző az 1 tonna papírt. Fel nem fogom, hogy egy ilyen egyszerű dologhoz miért kell több szerződés, de ez legyen az ő gondjuk, meg az esőerdőké. Elkészült a szerződés, kaptam május harmadikára időpontot, úgyhogy a jövő héten már lesz villanyom. Ezért egész nap hegeszteni fogok, hogy megünnepeljem, bár még nem tudom, hogy mit. :-)

Kicsit javult a mai nap statisztikája, hiszen mintegy 40 perc alatt végeztem az E-ON-nál. Irány a Pannon-Víz. A jó hír, hogy nem volt senki, sőt, nincs ügyfélhívó kiépítve, nem is értem, hogy a rakéta korszakban hogyan lehet ez nélkül élni. Azonnal sorra kerültünk, sőt két ügyintéző is harcolt értünk, de mint kiderült feleslegesen, mert a végén annyit bénáztak, hogy csak ketten tudták megoldani azt a jelentős problémát, hogy egy infrastruktúrával ellátott területen kértem bekötést. Nagy nehezen megtalálták a telket, de ehhez nekem kellett mutatni egy térképkivonatot, hogy egyáltalán elfogadják, hogy a telek márpedig létezik. Itt kell tennem egy kis kitérőt. Amikor megnéztem, hogy hogyan megy az új igény bejelentése, persze a cég holnapján tájékozódtam. Itt le is volt írva, nagyon részletesen és mindenre precízen válaszolva mintegy 5 sorban, hogy kell a papír, kell az önkormányzat igazolása, kell egy térképkivonat, kell egy közterület bontási engedély. Ennek megfelelően kértem eggyel több térképkivonatot, ami 3 000 Ft-tot kóstál. Persze ez nem kellett az ügyfélszolgálaton és bontási engedély sem kellett. Kérdezte a hölgy, hogy mennyi cső kell majd a rákötéshez. Én ezt meg honnan a rákból tudjam? Akkor hol megy a gerincvezeték? Ezt nekem kellene tudnom? Vizet ne fakasszak sziklából??? A szomszéd ügyintézővel megszakértették, hogy 11m, de milyen jó fejek, csak a 6-10m közötti kategóriába sorolnak be, így elég lesz ha otthagyok mintegy 60 000 Ft-tot. Legyen, mert víz kell, kifizettem, ez is sínen van, elvileg 5 munkanapom belül lesz vizem.

A bejegyzés trackback címe:

https://sajathazunk.blog.hu/api/trackback/id/tr12867272

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása