HTML

Építkezés Koroncón

Családi házunk építésének mozzanatai, buktatói.

Friss topikok

  • Markó.Imre: @barsonyka Szia 8mm-es bordázott a vas és 6mm-es a kengyel.: (2015.06.16. 21:44) Vasalás
  • Markó.Imre: @barsonyka: Szia 15x15-ös hátót, 8mm átmérővel. Általában ez a szokásos a szerelőbetonba. (2015.06.16. 21:43) Kész a szerelőbeton

Linkblog

Kerti tároló építése és a kerítés befejezése

2011.04.23. 17:47 | Markó.Imre | Szólj hozzá!

A hét vége a címben szereplő két fontos munkával telt el.

A kerti tárolót első körben készen vettem volna, de az árakat látva inkább más megoldás felé néztem, hiszen ez csak ideiglenes lesz, ha meglesz a melléképület, már nem lesz rá szükség. Tudom, hogy a rutinosak most azt mondják, hogy az ideiglenes dolgok maradnak meg 10-15 évet, de ez nálunk nem így lesz, a műhely és a tornaterem mindenképpen kell, ezért meglesz az építkezéssel együtt, vagy a következő évben.

Sikerült szereznem jó állapotú deszkát olcsón, a zsaludeszka árának harmadáért. Az infó az volt, hogy a deszkák 150x25x3000 méretűek, persze milliméterben, hiszen mérnök vagyok és nem építész. Kiszámoltam, hogy egy 3000x1500x2000 tárolóhoz kb. 44 db deszka kell, de mivel az ár jó volt és deszka mindig kell, ezért 70 db-ot vettem.

Kell még valami, amire fel lehet fogatni a deszkákat. Kutakodtam a neten, aminek eredménye 100x100x5000 méretű fenyő gerendát választottam, amit a Facenterben vettem meg, el is vágták felár nélkül 2600/2400 arányban. 3 db ára 8500 Ft volt. Első gondolat az volt, hogy veszek leüthető oszloptartót és hozzá való gerendát, de annak összköltsége jóval magasabb lett volna és még mindig biztos vagyok benne, hogy ez egy ideiglenes tároló. A végső megoldás az lett, hogy a 6 db gerendát leásom a földbe és arra csavarozom a deszkákat. Felmerülhet a kérdés, hogy miért nem szegeltem, ha már az árhatékonyság is cél volt. Egyrészt mert szét is szeretném szedni majd úgy, hogy ne roncsolódjanak a deszkák, másrészt a szegelés a lábakat felesleges igénybevételnek teszi ki, kimozoghat a földből.

A tető építésénél sokáig tartotta magát a bitumenes zsindely. Az előnye, hogy könnyű felrakni, sikerült is 1450 Ft/m2 áron találni beszerzési forrást. A hátránya, hogy az egész tetőt be kell deszkázni és arra lehet felfogatni a zsindelyt. Gondoltam hullámpalára is, de annak ára a legfinomabban is megdöbbentő. Így maradt a bitumenes hullámlemez, ami olcsó, gyorsan és egyszerűen szerelhető. A Baumaxban találtam táblánként, ami majdnem 2 m2, nem egész 2100 Ft-ért. Ebből négyet vettem, ennyi elég lesz a kisházra.

A munkát a lyukak kifúrásával kezdtem, ebben segítségemre volt az édesapámtól elhozott földfúró. Kifúrtam a lyukakat, beállítottuk a lábakat. Az egyszerűbb szintbehozás érdekében minden lábon berajzoltam az 1m-t, és azokat az oldalanként 3 lábon vízszintbe hoztam. A tető egyszerű, a lábakra deszkákat fogattam, amire 4 db deszkát rögzítettem és ezekhez fogattam hozzá a hullámlemezt. Ezt a műveletet lehetett volna szeggel megoldani, de inkább vettem csavart és hozzá műanyag szigetelős alátétet.

A deszkák felfogatása is okozott némi fejtörést. Villany még nincs, ezt fontos ismét leszögeznem. A generátoros megoldás eléggé költséges, komolyabb fűrészt különben sem bírna meghajtani. Ezért hossza gondolkodás és kutakodás után úgy gondoltam, hogy egy rókafarkú fűrész jó lehet, persze elektromos változatban. Kutakodtam, találtam egy Black and Decker gyártmányűú eszközt, aminek elég jók a paraméterei, 15 cm-t tud fában és ráadásul csak 400 W-os, amit vígan bír a generátor. Sok helyen néztem, a legtöbb helyen kb. 18 000 Ft az ára, de a Praktikerben találtam egy kézi csiszolóval összecsomagolva 15 000 Ft-ért. Érdekes, hogy csak a fűrész ott is 18 000 Ft-ba került. Azt gondoltam ki, hogy a deszkákat vágás nélkül felcsavarozom a lábakra, a végén levágom a rókafarkú fűrésszel. A megoldás nagyon jónak bizonyult, igen hatékonyan lehet így dolgozni.

A ház kb. 5 óra alatt elkészült. Az ajtódeszkák vágásához egy a Vaterán beszerzett akkus körfűrészt használtam. Igen jó szerszám, kb 20 percet bír egy 18V-os akku, de ehhez kettő is jár, ráadásul az ára is igen kedvező volt, kb. 5 000 Ft-ert szereztem meg.

A projekt másik része a kerítés. Mint írtam, olyan hálót vettem, aminek vízszintes drótjai vezérdrótként funkcionálnak, csak ki kell feszíteni. Pesten vetten ezért 2,5 mm-es drótot, elég kedvező áron, plusz itt vettem meg a drótfeszítőket is. A feszítőket Hilti szalaggal kötöttem a kerítéslábakhoz és kifeszítettük a vezérdrótokat, majd a hálót. Nagyon jól lehet vele haladni, a hosszú oldal közepén feszítettem meg a drótokat is és a hálót is. Ma már az egész kerítés elkészült, de a kapuk még hátra vannak.

Egy kép a tárolóról:

A bejegyzés trackback címe:

https://sajathazunk.blog.hu/api/trackback/id/tr512867277

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása